There are days when everything seems right

efter att jag hade sagt upp mig från mitt gamla jobb (som tandsketorska)
så trodde jag aldrig att jag skulle hitta ett jobb som jag skulle
trivas med.. tänkte varje dag: e de såhär de e att jobba? FYFAN !
trodde att alla jobb va pain in the as....jag var ledsen ungefär varje dag i mer än
1år för jag inte orka & det fanns inga mål i mitt liv. detta fresta mitt psyke till max..
ni anar inte. jag slår vad om att ingen verkligen visste hur jag mådde under
denna perioden, för jag e alltid glad aldrig ledsen. men här va de tvärtom kan jag ju sä.
de va, äta jobba sova !! i början tänkte man pengarpengarpengar.
jag hade ju precis tagit studenten så att få ett jobb direkt efter va ju att för.
men efter bara ngra månader så kände jag att de absolut inte va ngt för mig.
jag har sån energi så jag måste få röra mig..hahaha låter som jag har damp
eller ngt, men de e sant. kan inte bara sitta inne i 12h på röven och
inte göra ett skit. jag höll på attt dööööö. plus att jobbet inte passa mig.

jag e fortf  helnöjd med mitt val att jag inte tog fast tjänst där.
för hur skulle mitt liv sett ut idag? jo man hade varit en sur jävla
hagga som bara snea på livet tooootaaaalt. och de e inte jag!

iaf 1 månad senare så börja jag jobba på detta dagiset som jag jobbar
på nu och de e så jävla underbart ! mina dagar blir så mkt roligare 
& allt känns toppen.. jag får skratta varje dag vilket jag älskar, jag e alltid ute 
& jag får va hur jävla barnslig & löjlig som helst, vilket jag också älskar...
jag e ju sån som person så detta yrket passar mig som handen i handsken?  yoooos...
allt känns för bra för att va sant... men de e bara o gilla läget & de e precis vad jag gör(:  
U gotta feel the bad to be able to enjoy the good, right ?

ville bara få ut lite.... go' natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0