This is a one life opportunity, take it

tänkte berätta vad de va jag skulle svara ja & nej på idag.......
som ni vet så jobbar jag på ett dagis där jag STORM TRIVS !
de e verkligen ett jobb som e gjort för mig. blir så glad varje dag när
jag e där. dom får en att skratta & må sjukt bra dom små busarna;)
& jag arbetar med helt underbara folk. de e inte bara som jag säger utan jag
har verkligen hittat ngt som jag tkr om. trivs inte jag så vet ni att
jag inte skulle jobbat där. just drf jag inte jobbar kvar på mitt gamla jobb, stod endå
ut i mer än 1års tid där. anyway back to it... igår kväll ringde en från mitt
jobb & vi prata en massa,sen innan vi lägger på så frågar hon mig om
jag hade velat få ett mamma vik där? hon sa att dom verkligen ville ha mig.
jag blev helt tyst, visste inte vad jag skulle svara. men visst fan ville jag de. absolut.
älskar
ju stället & den avdelningen.... eh ja klart jag vill, men ja asså kan
jag ge svar imorgon? de gick bra, och sen la vi på..... jag la & tänkte på detta
heeeela natten,kunde inte sova. tankarna bara snurra. jag hade helt andra planer ju.
jag ska resa iväg och jag ska resa iväg så snabbt som möjligt. har fixat med min
lägenhet & allt så this is it för min del.... men jag ville ju jobba där med.
så jävla knäckt var jag.

stack till jobb idag. gick ner & prata med hon som ringde
mig för att ge svar, men jag visste inte vad jag skulle sä. JA elr NÄ?
faaaaaaaaaan..... jag hade tänkt på detta exakt hela dan. tänkt att om
jag jobba där då tjänar jag ju bra med pengar, men sen då?
och om jag åker vad har jag & missa här hemma.inte ett skit...
så drf blev svaret . jag säger som så, de e nu man ska leva &
de e precis va jag ska börja göra. chanser till jobb kommer & går alltid.
och dom förstod mig helt. där va ingen som sa att de va fel val eller ngt.
(även om där inte finns ngt rätt & fel precis, but still)
de va mer att "jag hade med gjort de absolut,klart du ska åka"
"vi finns här nu du kommer tbx med"......
U N D E R B A R A...tack för allt stöd, I really appreciated<3

de e andra gången jag tackar nej till en tjänst.
men jag har inte gjort de bara för att.... utan jag
har ju haft mina anledningar såklart! annars säger man helt
klart JA. men jag vill testa på saker. visst de kan visa sig att
allt blir katastrof men fine då får jag ta i tu med de då!
har man inte testat kan man inte sä ngt, eller?
that's just my point ! så nu vet ni iaf vad de handla om.:)


Kommentarer
Postat av: Denise

Jag som nästan trodde du skulle ta de och stanna här i sverige med mig :/ Men de är kul för dig att du ska flytta och så :D

2010-01-21 @ 00:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0