.

Har spenderat två kvällar i rad nu på körskolan för den här 8h kursen. check ! de va lätt den sjukaste undervisningen jag har varit med om... kom in i en liten liten sal och vi va typ max 10 st. hon körläraren läste allt direkt från en bok, visa ngra filmer (för att tiden skulle gå) haha hon hade inget svårt jobb precis. sen när halva tiden hade gått byta vi till en annan lärare. och han... hahh vilken stjärna! undervisningar här jämfört med sverige (iaf denna körkortsundervisningen) är helt annorlunda! HAHAH men de sjukaste va endå, där va en tjej och en mamma som hade med sin hund i en väska. dom hade smugglat med han in.. hahah sjuka i huet ! jag blev svin rädd när jag såg de huet komma upp ur väskan precis bredvid mig. trodde allvarligt de va en råttjävel (men de va de på ett sätt, för de va en chiuaua). but still... och hon körläraren märkte inget medans alla andra redan hade sett den... only in america, I'm just saying (Y) ..en sak till som va helt insane var att där va en massa små tjejer 16år bara. känndes helt fel att sitta där med dom...men jodå här e de 16 för att ta körkort, 18 för att kunna rösta och 21 för att börja leva (dricka)..hahh okej just kiiiiidding ! men faktist de e sant.. 

kursen va väll ok om man bara va tvungen att få närvaro, som jag... men om man gastar efter kunskap så va de skit! kan sä att jag e glad att jag redan har mitt körkort (vilket gjorde de lättare att fatta vad han prata om).. sen berätta jag även för dom på ett ungefär vad ett körkort i sverige kostar, hur svårt de verkligen e att ta ett och väntetiden på allting. och tro mig alla även lärarna höll på att dö. hahah ! här kostar ett körkort ca 250kr och när man har gått på denna 8h kursen så bokar man körtid (olika väntetider beronde vilken stat man bor i, och här e de ca 1-2v) sen när man ska göra de skriftliga så går man in och sätter sig utan att behöva boka tid.. så allt e verkligen stor skillnad från hemma! men så de ska va, annars e de inget kul ju (; oooh en sak till. idag va de riktigt riktigt varmt... jag hade bara en tröja och ett par jeans och jag va dövarm.? de e precis som på våren ni vet när sommaren e påväg:D... men sen vissa dagar kan va riktigt kalla? hahha jaja jag klagar inte....än!

nu ska jag decka så jag e redo för hunkar imorgon  . KYSS !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0