Day 2

okay nu har jag lite tid över, tänkte skriva så ni hänger med lite på vad jag gör! Mami körde mig till knutan i måndags på morgonen vid 9, jag fick växlat lite pengar och sen sa jag hejdå till henne:! jag hoppade på tåget som tog mig till köpenhamns flygplats. träffade den danska tjejen där Mathilda. vi checka in sen kom den svenska tjejen Elina och joinade oss. vi hoppade på flyget och åkte till london där vi mellanlanda. sen byta vi där och hoppade på de som tog oss till JFK NY..Man hade sin egna lilla tv framför sig på sätet med en massa nya filmer, simpsons, family gay,vänner och allt när vi flög till Usa:) tror flyget tog 6h45min.. rätt lugnt!. när vi väl landade i Usa vid 8 på kvällen (usa tid) så hoppade alla på en buss som tog oss till hotellet Holiday Inn (som ligger i connecticut stamford). Vi ska bo här dom 4a första dagarna som en liten orienterings kurs så vi kommer in i allting rätt och här får vi träffa en massa andra au pairer, vilket e bra tycker jag:) iaf vi checka in, gick på infomötet, käka och sen decka jag. de va verkligen en låååååång dag. med tanke på att man ställde om tiden.

Idag hoppade jag upp vid 6 haha knappt pigg! ducsha och sen va de dags för frulle. halv 9 börja vår lektion. sen vid 12 tiden va de dags för lunch. käka tacos .  sviiin gott ! efter de stack vi ngra stycken till target/mall (de e som ett stort köpcenter). och ja de e stort. 7 våningar. hahah hann med typ 2.men jag hitta en svin snygg jacka och en ny adapter. (den jag köpte i sverige funka ju nt) och så va jag inne på victoria secret store. Jag gillar att de e riktigt billigt här :D 

Nu e jag så trött så de e skadat. dom flesta ska sticka ut och kolla läget. men inte jag.. så fort jag har skrivit klart här så ska jag sooooooova!! eller ja, kolla film på tvn och sova.ser att de e evan almighty på E...:)

btw, glömde sä att jag fick en goodiebag med typ magazins, choklad, telefonkort och annat smått&gott av min värdfamilj som dom hade skickat hit som "välkomstpresent". så snälla :D

Imorgon ska vi på NY turen, ska bli riktigt roligt :D:D  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0