Today u choose direction of your life, go for it!!!

6 months in this freaking loooooovely country now :D:D!

ja nu har de gått 6 hela månader utav mitt äventyr här.. jag har verkligen storm trivts från dag 1 utan tvekan.. kommer ihåg min älskade avskedsfest som jag hade hemma hos min fina underbara denise ! de va så skadat & jag hade verkligen riktigt riktigt riktigt roligt ! glad & tacksam för alla som kom den dagen :) ni gjorde min kväll sjukt bra !

kommer ihåg när jag jobba min sista tid på världens bästa jobb med alla mina busar & helt otroligt underbara arbetskompisar! 
ett jobb där man kom med ett leende på läpparna och gick hem minst lika glad:)))  jag saknar er alla där!

kommer också ihåg när jag satt där på flygplatsen i dk och krängde min baguette som jag precis hade köpt och någon knackar mig på axlen och frågar om jag var sandy? med mat i hela huet svara jag då att ja de va jag.. de va första gången jag träffa min danska kompis mathilda :) sen när vi satt där och vänta på flyget i London jag och mathilda så kommer de en blond tjej med skånsk dialekt och presenterar sig.. & de va första gången jag träffade Elina som jag fortf umgås med så mkt som möjligt :D hon bor ju i DC som ni vet.. men vi har nu varit hos varandra och hälsat på iaf,...en vän för livet :)!!!

sen åkte vi ju till vår orienteringskola i stamford ct .. hade 4a underbara dagar där på det hotellet:) träffa många lika förväntansfulla au pairer som jag.. lärde känna en hel del nytt folk från alla olika länder i världen.. kommer ihåg den dagen då vi skulle hem till våra värdfamiljer & alla satt nere i lobbyn och vänta på att dom skulle komma och hämta upp en..jag va inte nervös faktist, utan jag satt där med datan i knäet, huet helt inne i datan & uppdatera min lilla blogg och kolla faceboken.. helt plötsligt hör jag alla fråga om hon blonda långa kvinnan som leta överallt efter sin au pair var min vdmamma? jag kolla upp och ja där stod whitney och sebby :) hahaha helt lost va jag.. jag hoppa upp ur soffan och krama om dom och hälsa.. hon va jätte nervös däremot och snacak en massa hahha så söt. sen efter de har de bara gått hur bra som helst. dagarna e såklart inte alltid en dans på rosor, och de har jag absolut inte förväntat mig att de ska va heller.. menar de e som vilket liv som helst...men för de mesta e de faktist otroligt bra :) familjen e hur uuunderbara som helst, kunde verkligen inte önska mig en bättre. dom ställer alltid upp, fixar så jag ska trivas så bra som möjligt & dom har lixom tagit in mig som en i familjen vilket alltid inte e vanligt. vissa familjer ser verkligen en au pair som en "arbetare" i familjen och behandlar hon/han därefter.. jag ställer så klart alltid upp för dom med när som helst.. jag gör allt för att vi ska ha de så bra ihop som möjligt.. barnen e hur gulliga och duktiga som helst med mig, dom lyssnar och vi har hur kul tsm.. de kanske låter cheezy men de e faktist sant, dom e verkligen hur bra som helst med mig.. jag har lixom satt mina regler från början så dom vet vad som gäller..låter kanske som jag e döhård men ni som känner mig vet (:.. äh jag älskar dom!! hela familjen.! :)

nu siittter man här 6månader efter och bara tar in allt! tänker tbx på allt & alla där hemma.. vad som har hänt och vad som fortf är detsamma.. men de har faktist hänt en hel del hemma med nu när man tänker efter.. & tro mig jag saknar er alla, min vooooovve , fam & vänner..och alla galna utgångar som alltid slutar lika bra;D.. folket man träffar ute på tivvan bulls överallt. alltid lika kul :))) alla bravader man lyckas med.. även alla rundor jag brukar gå med jack & ted:) dör varje gång hahha saknar dom två huena !! men ja jag njuter av varje dag här & jag hade inte velat va någon annanstans just nu:)! nu kommer våren/sommaren med, goooott:D kommer hända en massa. jag fyller ju 21 om två mån & DE SKA FIRAS , tro mig (;!

mitt äventyr i detta landet har bara börjat.. (;!
luuuuuv, xxxxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0